Arbeta som lärare på distans

Det är numera vanligt att distanskurser ges på både universitets- och gymnasienivå. Det ger möjligheten även för lärare att arbeta på distans, vilket kan innebära en del utmaningar men även många fördelar.

Arbetsplatsen

Ett problem för lärare som väljer att arbeta på distans är att få tillgång till en plats där de kan arbeta obehindrat. Problemet kan lösas genom att hyra en kontorsplats från Helio där du får allt du behöver för att göra ett bra arbete. Du kan välja mellan att hyra ett eget kontor eller en plats som du delar med andra. En stor fördel med att hyra en plats hos Helio är att du slipper ensamheten som det annars kan innebära med distansarbete. På din plats får du även fri tillgång till blixtsnabbt wifi, samt kaffe och frukt.

Fördelar med distansarbete

Att arbeta på distans kan innebära många friheter som du inte har på en fysisk skola. Du väljer själv din arbetsmiljö samtidigt som du ofta kan anpassa dina arbetstimmar efter din vardag. Oavsett vilken roll du har i ditt yrke så är det dessutom en stor fördel att du kan ta dina raster när det passar dig. Om du just nu är arbetssökande så kan det även vara ett bra sätt att få in en fot i branschen genom att ta ett distansarbete på deltid.