Dags för konferens

En stor del av att vara lärare, eller att över huvud taget arbeta på en skola, är att gå på möten. Därför är det vanligt att man kallar in till konferens med arbetslaget med jämna mellanrum för att stämma av och för att utveckla verksamheten. Om du har fått ansvar att planera er nästa konferens men känner dig osäker på hur du ska gå tillväga kan du få tips om det här nedan.

Hitta en bra lokal

Att hitta en lämplig lokal för mötet är A och O för att det ska bli lyckat. Du kan hitta en bra konferenslokal i stockholm genom La Botanica. La Botanica är ett företag som bland annat erbjuder events- och konferenslösningar. De har flera olika lokaler som du kan boka som är utrustade med allt det du och dina kollegor kan tänkas behöva för att konferensen ska bli framgångsrik.

Många möten hålls på skolan. Men det kan vara skönt att komma iväg och att ett miljöombyte kan göra att ni får nya idéer. Därför kan det vara värt att boka en möteslokal på en plats utanför skolan och La Botanica är ett bra alternativ om ni finns i Stockholm med omnejd.